Saturday, October 11, 2008

3 ülesannet

1. Kui küsida viitamise tähtsuse kohta õppejõududelt (kes on minu kolleegid), siis loomulikult peetakse seda väga oluliseks ja sellest teatakse üpris palju, kuna õppejõud peavad ise antud teemat edendama ja õpetama.
Kui aga küsida üliõpilaste käest, sest siin võib täheldada erinevaid reaktsioone ja vastuseid: esimesel kursusel ei tea enamasti keegi viitamisest suurt midagi ja ei osata mulle kohe midagi vastata. On ka nö bluffijaid, kes teavad, millist vastust ma tahan neilt kuulda, kuna kardavad saada hiljem minult halba hinnet mõnes aines :-). Aga tegelikult vanemate kursuste üliõpilased juba mingil määral oskavad viidata ja allikaid otsida ning kasutada ning oskavad ka viitamist tähtsustada. Samas plagiaati ikka tuleb ette...

2. Korrektse viitamisega materjal:Ülo Kristjuhan ”Kaasaegse ergonoomika alised”, TTÜ, 2000. http://www.parnu.ee/raulpage/ergo/ Viited on teksti sees ja matrjali lõpus on kasutatud kirjanduse loetelu alfabeetilises järjekorras.

Üldiselt on veebis olevad materjalid enamsti interaktiivsed ja viiteid kasutatakse vähe, pigem on linkide loetelu, või lihtsalt lingid teksti sees.
Mittekorrektse viitamisega materjal: Laine Parts ”Toitumisõpetuse õppematerjal”, 2003: http://www.parnu.ee/raulpage/koolitus/toitumis1.html#6
viitamine puudub üldse, kuigi kasutatakse mitmeid erinevaid teooriaid, puudub ka kirjanduse loetelu.

3. Oma üliõpilastele sean meie Instituudis kehtivaid kirjalikke tööde vormistamise nõudeid (autoriks Elviine Uverskaja). Antud juhend on veebis üleval, kuid kahjuks mitte kõik üliõpilased viitsivad sellega tutvuda, seetõttu palju tööd tuleb teha igaühega individuaalselt ja põhjalikult asju seletada.

No comments: