Wednesday, November 5, 2008

Allikakriitiline suhtumine

Rääkides allikakriitilisest suhtuimisest oma töös, siis ennem ei ole ma kunagi mõelnud selle peale, kas minu poolt kasutatud allika autor üldse eksisteerib... Usaldusväärsust olen ikka alati püüdnud kuidagi moodi kontrollida. Otsin informatsiooni enamasti litsentseeritud andmebaasidest (EBSCO, Elsevier), Eestis siis ESTERi kataloogis, ISE artiklite andmebaasi jne. Interneti otsingu puhul üritan alati võimalikult palju uurida artikli autori kohta : kes ta on, kus töötab jne. Samas illustratsioonide puhul, mida olen siiski õppeeesmärkidel Internetist võtnud, ei ole tihti võimalik autorit identifitseerida ja ega ei ole viitsinud ka. Olen rikkunud autoriõiguseseadust ja tõlkinud graafikuid ja skeeme. Pean tunnistama, et ei teadnud, et see pole lubatud.
Mul on väga hea meel teada saada, et on olemas avatud sisulitsentsid ja katsun ka ise nendega lähemalt tutvuda ja kasutama hakata.

Ülesande täitmiseks sobiva pildi leidsin Wkimedia Commons'i veebilehel.
Kirje:
Tagger, Josef. (2007). Unity. [Foto].Wikimedia Commons. Vaadatud Internetis 04.11.2008 http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:UNITY.jpg

Sooritasin otsingu vaid avatud sisulitsentsiga piltide seas, selliseid pilte oli seal väga vähe - 77 tk. See foto meeldis ja sobis illustreerivaks materjaliks ühele minu ainele.
Pildi kasutamiseks oli luba sellise märgistusega: CC; CC-BY-2.5., ehk siis Creative Commons avatud sisulitsentsid. Kahjuks ei oska täpsemalt öelda, mida tähendavad tähed BY...

1 comment:

Mart said...

BY tähendab 'Attribution' ehk viitamiskohustust autorile.